De Car-Pass transformeert in een Elektronisch Onderhoudsboekje

Gepubliceerd de 7 december 2023 door Maxime Pasture

Vanaf 2024 maakt het onderhoudsverleden nu integraal deel uit van de Car-Pass.

Voor de vzw is deze evolutie het geschikte moment om een nieuwe communicatiecampagne te lanceren via een video.

De slogan van de nieuwe Car-Pass-campagne luidt: “Elke auto heeft zijn verhaal. Verken het verleden met de Car-Pass.” Dit initiatief versterkt de positie van Car-Pass als waarborg voor de werkelijke kilometerstand, onder andere aspecten. Michel Peelman, CEO van Car-Pass, benadrukt de oorsprong van deze saga, begonnen in 2009 met de achteruitrijdende rode Volvo, die blijft hangen in de herinnering door elke campagne heen. De rode Volvo behoudt overigens een bijzondere rol in deze laatste film.

Je kunt de nieuwe campagne hier bekijken of hieronder.

Car-Pass: Voortdurende Evoluties door de Jaren Heen

Sinds de oprichting zet de vzw Car-Pass zich in om de fraude met de kilometerstand tegen te gaan, met als doel kopers te beschermen en legale praktijken in de tweedehands voertuigen sector te bevorderen. Sinds 2019 bevat dit onmisbare document informatie over de Euro-norm, CO2-uitstoot, de noodzaak van een post-ongevalscontrole en lopende terugroepacties. Vanaf het begin van het jaar 2024 zal ook het onderhoudsverleden van elk tweedehands voertuig worden geïntegreerd in de Car-Pass.

Voor meer informatie over deze belangrijke ontwikkeling, bekijk het uitgebreid interview in nummer 323 van Auto Trends van november 2023.