Autokeuring Rotselaar

Alle informatie over de autokeuring station Rotselaar

Types van keuring toegestaan

Aanhangwagen
Aanhangwagen meer 3,5T
Autobus
LPG
Motorfiets
Personenwagen
Vrachtauto
Vrachtauto meer dan 3,5T

Openingsuren in Rotselaar

Aanvullende informatie over openingsuren en types keuring.

Maandag en donderdag alleen op afspraak van 17.00 tot 19.00 uur. Er geldt een gemengd systeem: het is altijd mogelijk om een periodieke keuring voor een personenauto of bedrijfsvoertuig met of zonder afspraak uit te voeren tijdens openingstijden. Verkoopkeuringen zijn alleen op afspraak.
De herkeuring is altijd een walk-in procedure. Voertuigen die voor een herkeuring komen, staan in een aparte rij. Zij worden met voorrang behandeld. Keuring na verkeersongeval: niet mogelijk in dit station, enkel in Brasschaat, Willebroek, Alken en Diest. Keuring verlaagde voertuig: niet mogelijk in dit station, enkel in Brasschaat, Willebroek, Alken en Diest. Invoerprocedure voertuig: enkel op afspraak.

Uw mening over de autokeuringsstation van Rotselaar

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
Autokeuring Rotselaar
3.8
Gebaseerd op 1831 beoordelingen
powered by Google
marcel raijmakersmarcel raijmakers
18:34 04 Apr 24
johan crapsjohan craps
14:58 03 Apr 24
Niet vriendelijk en heel kort af
richard dekockrichard dekock
12:11 31 Mar 24
Snel en zonder afspraak één uur horloge in de hand
Hilde CoremansHilde Coremans
08:21 31 Mar 24
Top Onmiddelijk befriend In 15min buiten
Karel SmeestersKarel Smeesters
12:47 30 Mar 24
Vriendelijke service. Reserveren is gemakkelijk en snel.
H. V.d.BH. V.d.B
21:48 13 Feb 24
Klacht betreffende recente keuring voor verkoopNa een recente keuring voor verkoop van mijn voertuig bij uw centrum, voel ik mij genoodzaakt om een klacht in te dienen. Graag wil ik enkele punten aanhalen en mogelijkheden tot verbetering voorstellen.Ten eerste, mijn voertuig werd voor onderhoud en keuring voor verkoop naar een garage gebracht. Auto is via een veiling gekocht, waardoor ik zelf verantwoordelijk ben voor de keuring voor verkoop en de daaropvolgende verzekering. Dit proces vereist een keuring voor verkoop, waarvoor ik een afspraak heb gemaakt bij uw centrum in Rotselaar.Op de dag van de keuring in Rotselaar kreeg mijn voertuig een rode kaart vanwege een technisch mankement: het linker voorlicht stond te laag -25, wat resulteerde in een rode kaart . Het is belangrijk op te merken dat deze fout niet door mij, maar door de garage is veroorzaakt. Desondanks zit ik nu met de consequenties ervan opgescheept.Mijn teleurstelling richt zich voornamelijk op het gebrek aan flexibiliteit en klantgerichtheid tijdens de keuringsprocedure. Het bijstellen van het voorlicht zou slechts een kwestie van enkele seconden werk zijn geweest, maar dit werd niet ter plaatse gedaan. In plaats daarvan moest ik opnieuw een afspraak maken, wat resulteerde in een wachttijd van nog eens 8 dagen voor een herkeuring.Dit gebrek aan efficiëntie en klantvriendelijkheid kan ik alleen maar beschouwen als machtsmisbruik van uw kant. Als klant verwacht ik een zekere mate van service en begrip. Ik verzoek dan ook om uw procedures te heroverwegen en meer flexibiliteit te tonen om dergelijke situaties in de toekomst te voorkomen.Ik vertrouw erop dat deze kwestie serieus zal worden genomen en dat er passende maatregelen zullen worden genomen om de klanttevredenheid te verbeteren.
safa alasadisafa alasadi
07:57 13 Feb 24
Fathia abderhimFathia abderhim
07:10 12 Feb 24
Nuraliye DereliNuraliye Dereli
16:13 08 Feb 24
folk ad buttonsfolk ad buttons
15:19 08 Feb 24
Net naar de keuring in Rotselaar geweest op lijn 3, afgekeurd voor de stand van de lichten, blokje rond gereden en nu lijn 5 gevolgd voor herkeuring en geslaagd, serieus?????????????????Pure oplichting.
Peter Van SoestPeter Van Soest
09:57 02 Jan 24
Vriendelijk personeel. Dat was in de vroegere jaren heel wat anders. Ben trouwens geweest zonder afspraak en ben net geen half uur was ik weer weg
Silent Hill RanchSilent Hill Ranch
19:35 28 Dec 23
Jasmina BelmouhandJasmina Belmouhand
13:02 28 Dec 23
Nick CoenenNick Coenen
17:11 27 Dec 23
Vlotte service
Ignace VergoteIgnace Vergote
10:25 27 Dec 23
Elvir IljazoskiElvir Iljazoski
07:04 23 Nov 23
Voor een online afspraak is het niet nodig
mahmoud Hamadmahmoud Hamad
06:11 23 Nov 23
Patrick SmetsPatrick Smets
06:48 22 Nov 23
guy lelievreguy lelievre
11:02 21 Nov 23
Vriendelijk personeel.
Stieve VanderbruggenStieve Vanderbruggen
15:07 19 Nov 23
Roger Vander AuweraRoger Vander Auwera
16:54 09 Oct 23
Heel vriende'ijk personeel. Vlotte bediening
Gilbert Van SoestGilbert Van Soest
16:15 09 Oct 23
Het ging redelijk goed
LBLB
20:34 07 Oct 23
Eddy SchepensEddy Schepens
20:28 06 Oct 23
viviane matthysviviane matthys
15:09 06 Oct 23
Bart VanelderenBart Vanelderen
18:57 25 Aug 23
EvaEva
15:43 25 Aug 23
Vandaag langs de keuring. Vlotte, fijne service. Behulpzaam en attent personeel. Dankjewel en tot volgend jaar !
Rui CarvalhoRui Carvalho
10:41 24 Aug 23
Samuel StevensSamuel Stevens
09:43 23 Aug 23
Correct en relatief snel!
Xavier HorvatXavier Horvat
07:38 22 Aug 23
Afspraak gemaakt. Na anderhalf uur sta ik nog steeds aan te schuiven. Het zijn precies zombies die keuren. Zelfs de blok beweegt sneller.
Jef VerbeeckJef Verbeeck
14:12 07 Jul 23
Door mijn lichte vrachtwagen (VW Caddy) moest ik aanschuiven in rij 6. Daar ging ook de doorstroming een pak vlotter dan in de overige rijen. Grondige keuring, ca 15min binnen geweest.
Erik MoensErik Moens
12:06 30 Jun 23
Top! Goedgekeurd en mijn voiture ook, vroem-vroem!
Michel VandennoortgateMichel Vandennoortgate
05:28 22 May 23
De keuring zelf en het contact met het personeel verliep correct.Maar...... ik had geluk en stond reeds om 6u20 's morgens als dertiende in de rij aan te schuiven. Toen ik het station om 8u25 verliet stond er een file tot aan de afrit van de autostrade.Ik kon zelfs het industriepark niet meer verlaten door de vrachtwagens die in de verkeerde richting de file trachten voorbij te steken om hun goederen te leveren.
Annie JacobsAnnie Jacobs
12:32 05 May 23
Herkeuring van de uitstoot wist op voorhand van het zien van die man dat alles tegen zijn Goesting was ook onbeleefd tegen mij .al die woorden .Heb SORRY gezegd wilde zo rap mogelijk daar weg. Natuurlijk moet ik terug komen . Heb mijn verhaal al door verteld . Zo iemand moet ook op de vingers getikt wórden . Als hij het werk niet meer aan kan stopt dán. Hoop dat er toch iets gedaan en dat ge met plezier terug kan komen. Bedankt
Rita VRita V
16:26 23 Feb 23
Er was al een lange file op straat, vóór je kon oprijden aan het keuringsstation.Zeer gevaarlijke situatie, op een industrieterrein. Nochtans goed op tijd gekomen, bijna half uur voor de afspraak die online gemaakt was . Uiteindelijk toch kunnen gaan aanschuiven in de 'gereserveerde rij 'voor afspraken. Dan nog opmerking gekregen dat mijn afgesproken tijd al voorbij was. (Niet gepast, volgens mij!) Eenmaal binnen verliep alles wel heel vlot! Maar zo' n chaos buiten! Kan hier niets aan veranderd worden?
Nicole De GreefNicole De Greef
17:30 13 Feb 23
Na alle negatieve kritiek wil ik zeggen dat iedereen heel vriendelijk was en behulpzaam. Niet moeten wachten en na 15 minuten stond ik al aan het betaallokaal. Ik had de afspraak 1 maand op voorhand al gemaakt. Bedankt !
pieter jesperspieter jespers
16:45 05 Jan 23
Frustrerend...Na even wachten begonnen ze aan mijn auto om 17u08. Maar ze konnen niet verder doen met keuren want tussen 17 en 19 is enkel op afspraak. Ik mocht achteruit weer buiten rijden.
Marc PauwelsMarc Pauwels
20:21 29 Nov 22
Uitstelgedrag om naar de jaarlijkse keuring te gaan is misschien herkenbaar?Anderzijds is het hele opluchting wanneer er geen herkeuring komt en de auto weer een jaartje langer het verkeer in mag.De volgorde van de verschillende controles is herkenbaar, maar de apparatuur lijkt ieder jaar gesofisticeerder en nauwkeuriger te worden.Eenmaal in de grote hal verloopt door de inzet van vakkundige controleurs, alles gestroomlijnd en vlot. Tweemaal wordt ik op een respectvolle manier aangesproken over de technische toestand van mijn wagen.De website van de autokeuring is een aanrader, ook omwille van het online inschrijven, men moet dan minder lang aanschuiven.
Stefaan BormansStefaan Bormans
21:53 22 Nov 22
Afgekeurd voor een klein barstje rechter buitenspiegel,stationschef reageert er zelfs niet opPersoon die de wagen keurde was zelfs niet geschikt om de motorkap te openen,vondt de veiligheids haak niet,heel onvriendelijk.Zij hebben een voordeel dit is dat wij verplicht zijn naar de keuring te gaan
Koen LangendriesKoen Langendries
10:38 02 Aug 22
Eigenlijk zelfs geen ster waard.Zeer onvriendelijk behandeld en zelfs uitgemaakt door de eerste pipo die de papieren vroeg, omdat hij beter wist waar de motorkap was (voertuig met motor vanachter btw). Het blijft keer op keer een helse onaangename ervaring. En dan niet te vergeten dat het een privé instelling is die gesponsord is door de overheid, met alleen heerschappij. (Btw, ik had een groene kaart, dus daar lag het niet aan)
Hans Van HellemontHans Van Hellemont
09:54 01 Aug 22
Ronduit schandalig hoe men mensen hier behandelt. Alle stappen zoals beschreven gevolgd voor een simpele herkeuring van een fabrieksnieuwe auto waar een trekhaak was op geplaatst. Maar zodra de keurder aan het werk ging, was het onvriendelijkheid/onbeschoftheid alles wat de klok sloeg. Na het buitenrijden een eeuwigheid aan de kassa moeten wachten, omdat het dossier ondanks twee oproepen via de intercom niet werd afgewerkt. De persoon achter de kassa probeerde haar bij elke opmerking over de lange wachtttijd en abnormale situatie te verstoppen maar nam buiten een simpele oproep nul initiatief om de situatie op te lossen. Op aanraden van een andere klant ben ik dan de stationschef gaan zoeken en deze heeft het snel en professioneel opgelost. (herkeuring nog eens gedaan en dossier afgewerkt in de computer) Of hoe een simpele herkeuring een uitdraaide op een hele lijdensweg....
js_loader

Contactgegevens van het keuringstation Rotselaar

Adres: Wingepark 3, 3110 Rotselaar, België
Provincie: Vlaams-Brabant

Dit centrum maakt deel uit van :

Toegang autokeuring Wingepark 3, Rotselaar
Toegang autokeuring Wingepark 3, Rotselaar. Bron: GoogleEarth. Klik om uw route te berekenen

Veel Gestelde vragen

Prijzen variëren afhankelijk van het type voertuig, het type inspectie dat vereist is en zelfs de regio. Raadpleeg onze prijzenpagina om de kosten van je inspectie te berekenen.

U kan een afspraak maken voor de autokeuring Rotselaar op dit link: https://autokeuring.autoveiligheid.be. Dit kan gemakkelijk online. Het wordt ten zeerste aangeraden, zeker in tijden van lockdown want dan werken de meeste keuringsstations enkel op afspraak.

Het adres is van de autokeuringcentrum is Wingepark 3, 3110 Rotselaar, België.

Dit keuringscentrum is uitgerust om controles uit te voeren op de volgende voertuigen: Aanhangwagen, Aanhangwagen > 3,5T, Autobus en Autocar, LPG, Motorfiets, Personenwagen, Vrachtauto, Vrachtauto > 3,5t

Zorg ervoor dat je alle documenten hebt die je nodig hebt op de dag van de keuring:

  • Het inschrijvingsbewijs (of kentekenbewijs)
    Het Belgische kentekenbewijs is een tweedelig document dat uw voertuig identificeert aan de hand van verschillende elementen zoals kenteken, merk en model. Deel 1 maakt deel uit van de verplichte boorddocumenten en moet dus altijd in uw voertuig aanwezig zijn. Deel 2 moet thuis worden bewaard.
  • Certificaat van overeenstemming
  • Verzekeringsbewijs
  • Oud keuringsbewijs als je voertuig al een technische keuring heeft ondergaan

Let op als je je in een van de volgende situaties bevindt:

  • Technisch gegevensblad en/of identificatierapport voor bedrijfsvoertuigen
  • Certificaten met betrekking tot het voertuig (LPG, tuningelementen, overspuiten, enz.)

Om een tweede of derde inspectie (en dus extra kosten) te vermijden, is het raadzaam om goed voorbereid naar de autokeuring te komen.

  • Het voertuig moet leeg worden gepresenteerd.
  • Het voertuig mag alleen worden geladen met permanent bevestigde onderdelen.
  • Tijdens de keuring mag zich slechts één persoon aan boord van het voertuig bevinden.
  • Bij een eerste bezoek moeten kampeervoertuigen worden gepresenteerd met volle water- en brandstoftanks.
  • Het voertuig moet schoon zijn en vrij van sneeuw.
  • Alle stoelen moeten rechtop staan.
  • De bandenspanning moet overeenkomen met de aanbevelingen van de fabrikant.
  • Alle veiligheidsgordels moeten vastzitten

Het voertuig moet uitgerust zijn met een verbanddoos, fluorescerende vesten, gevarendriehoek en brandblusser. Het chassisnummer moet ook duidelijk leesbaar zijn.

Ja, het keuringsstation in Rotselaar is uitgerust om motoren (motorfietsen, driewielers en vierwielers) van meer dan 125CC te keuren. Een afspraak is vereist.

Geen afspraak mogelijk in Rotselaar? Hier zijn de 6 dichtstbijzijnde controlecentra!

Heist-Op-Den-Berg

Wouwerstraat 5A
2220 Heist
14.35 km
Heist-Op-Den-Berg

Mechelen

Brusselsesteenweg 460
2800 Mechelen
20.11 km
Mechelen

Tienen

St-Maurusweg 23
3300 Tienen
22.05 km
Tienen

Zemst

Erasmuslaan 21
1804 Zemst - Vilvoorde
22.21 km
Zemst

Diest

Industriezone 2/7 – I.Z. Webbekom 2105
3290 Diest
23.26 km
Diest

Haren

Kikkerstraat 25
1130 Haren
23.87 km
Haren