Wagen laten keuren in Anderlecht?

Adres

Arbeidsstraat 3-9
1070 Anderlecht
Tel: +32 2 412 07 12

Toegang autokeuring rue du Labeur 3 - Anderlecht
Toegang autokeuring rue du Labeur 3 - Anderlecht. Bron: Google Earth. klik om uw route te berekenen

Openingsuren

Maandag 7u00 - 19u00 (Vanaf 17u00 enkel op afspraak)
Dinsdag 7u00 - 17u00
Woensdag 7u00 - 17u00
Donderdag 7u00 - 17u00
Vrijdag 7u00 - 17u00

Welke soorten keuringen aanvaardt men te Anderlecht?

Eerste keuring

Periodieke keuring

Herkeuring

Tweedehandskeuring

LPG keuring

Oldtimer keuring

ADR-keuring

Keuring CNG

extra informatie

Laatste keuring 15 minuten voor sluitingstijd. Maandag van 17 tot 19 uur, alleen op afspraak. Minder personeel tussen 11.30 en 13.00 uur.

De volgende soorten voertuigen kunnen niet worden gecontroleerd in Anderlecht: aanhangwagens, vrachtwagens, bussen en touringcars

Veel gestelde vragen

Uiteraard! U kan een afspraak maken voor de autokeuring. Dit kan online. Het wordt ten zeerste aangeraden. Op die manier vermijdt u lange wachtrijen. Maak nu uw afspraak online, want sommige keuringscentra werken in tijden van crisis enkel op afspraak. U kan er dus niet voorrijden.

Via de webcam van het station kunt u de drukke periodes controleren.

Het adres is Arbeidsstraat 3-9, 4280 Hannut.

Het keuringscentrum is elke werkdag open van 7 uur tot 17 uur. Op maandag is het keuringscentrum zelfs open tot 19 uur, maar vanaf 17 uur mogen enkel mensen met een afspraak voorrijden.

Het telefoonnummer van de autokeuring in Anderlecht is 02 412 07 12.

Om een tweede of derde keuring (en dus extra kosten) te vermijden, is het aangeraden om goed voorbereid naar de autokeuring te komen. Zorg er voor dat de wagen leeg, net en ordelijk is. Klik de gordels vast. Zorg ook voor een correcte bandenspanning. Er moet een verbandkistje, fluorescerend hesje, gevarendriehoek en brandblusapparaat aanwezig zijn in het voertuig. Het chassisnummer moet eveneens goed leesbaar zijn.

Breng het gelijkvormigheidsattest en inschrijvingsbewijs van de wagen mee. Alsook de groene kaart van de verzekering. Breng best ook het laatste keuringsbewijs en uw uitnodiging voor controle mee.

Nee, dit station is nog niet uitgerust om motoren te keuren.Vind alle uitgeruste stations op de pagina gewijd aan de motorkeuring.

Hoe bereid ik mijn bezoek aan de autokeuring voor?

Er zijn enkele belangrijke zaken om rekening mee te houden alvorens een afspraak te maken bij het keuringsstation. Neem deze zaken in acht en vermijd op deze manier een tweede, of derde bezoek aan het keuringscentrum. Zorg dat u alle nodige documenten bij de hand hebt, zoals rijbewijs, inschrijvingsbewijs en verzekering. De enige verplichte verzekering in België is de burgerlijke aansprakelijkheid. 

 

Verzeker uw voertuig!

Een BA verzekering is een verplichte verzekering die je dient af te sluiten voor elk voertuig die je inschrijft bij de Dienst voor Inschrijving van de Voertuigen (DIV). Daarnaast is het van belang dat uw wagen in goede staat is. 

 

Controleer uw wagen!

Vaak wordt geopteerd om eerste een bezoek te brengen aan een garage voor een onderhoud zodoende dat u niet voor verrassingen komt te staan. Is uw wagen afgekeurd en wenst u een nieuwe of tweedehandse auto te kopen? Bijgevolg is het raadzaam om de verschillende autoleningen op de markt te bekijken en te vergelijken. Opgelet, geld lenen kost ook geld.

Wat gebruikers vinden van het keuringsstation Anderlecht

Over reviews: Heel vaak komen de reviews die je op Google Review vindt van HYPER “tevreden” en “ontevreden” klanten. Dus neem niet zomaar aan wat ze zeggen! Vergeet niet uw mening te geven na uw bezoek!

[
Autokeuring
2.3
Gebaseerd op 550 beoordelingen
powered by Google
Jerome GalbrunJerome Galbrun
13:17 12 Apr 24
Verschrikkelijke vertragingen en ondanks afspraak meer dan 2 uur om door een technische controle te komen… Met alle middelen vermijden
Frederick GlaserFrederick Glaser
11:41 12 Apr 24
Als uw website een dier zou zijn, zou deze in slaap moeten worden gebracht, niet alleen als genade voor de gebruikers, maar ook voor zichzelf en de machines die erop draaien.Update: volkomen schandelijk centrum. Incompetent personeel en wanordelijke organisatie. Minimaal twee uur wachten om binnen te komen.
rudy hercotrudy hercot
14:29 11 Apr 24
Het zijn dieven die verbonden zijn met de staat, ze willen geen rijbewijs hebben zolang ik die heb, ik moet het examen opnieuw doen, het maakt ze niet uit, toch zou ik de auto al kunnen verzekeren en geld kunnen inzetten voor de staat, maar het maakt ze niet uit stem nooit op gilkinet het is 1 zonder woorden die zei dat in 2024 voor mensen die de 4 examens opnieuw hebben afgelegd en ik de eerste 2 heb gehaald, psycholoog en dokter, je leven hebben verpest met deze theorie maar kijk om je heen naar de chauffeurs .Het zijn echt geldzuigers
J VJ V
06:00 10 Apr 24
We maken om 7.00 uur een afspraak om snel te gaan, we vertrekken 2 uur later. 2 deuren -15 auto's tegelijk.
Emma Vande VonderEmma Vande Vonder
17:13 09 Apr 24
Theoretische licentie: het centrum verdient zijn slechte cijfers absoluut niet. Ik ging er eind februari heen, helemaal gestrest door de recensies op Google. Ik heb er in totaal 2 uur doorgebracht en de ontvangst was zeer goed. De dames aan de receptie moedigden en stelden de kandidaten zelfs vóór de examens gerust. Er is inderdaad veel verkeer, maar het is volledig beheersbaar. Ben jij een betrokken kandidaat, heb je goed getoetst en heb je bij binnenkomst al je documenten op orde, geen onaangename verrassingen aan de horizon. Ik raad het aan en kom hier terug voor de praktijk!
Patrícia SilvaPatrícia Silva
07:05 25 Feb 24
Ik heb gebeld, maar niemand beantwoordt de oproepen. Ik ging daarheen en werd gevraagd om te bellen, maar niemand antwoordde. De technische keuring is zeer goed verlopen. Niets te zeggen.
steven de moorsteven de moor
17:20 23 Feb 24
Ik had vandaag een afspraak om 16:45. Door druk verkeer was ik daar om 16:48 en stond ik voor een gesloten poort. Ik parkeerde mijn wagen , ging naar de kassa en vroeg wat er gebeurde. Zij stuurde mij door naar de chef. Ik sprak hem aan om 16:51. Hij vertelde mij dat ik 9(?) minuten te laat was en dat ik maar op tijd moest komen en dat er toch nog 30 wagens voor mij waren...(?). Maak een nieuwe afspraak , zei hij mij. Ik laat de bedenkingen aan u over maar dit is duidelijk zuiver Kafka. Hier kom ik nooit meer terug !
J ParJ Par
11:12 21 Feb 24
Vandaag was de heer die mij verwelkomde om de voertuigdocumenten te lezen, een jonge man met een beetje rood haar, onbehulpzaam en respectloos. Toen ik hem de voertuigdocumenten overhandigde, ontbrak het gelijkvormigheidsattest. Ik zeg hem dat het in de documenten moet staan ​​die ik in handen heb, maar ik weet niet hoe het eruit ziet. Dit is mijn tweede technische inspectie, en ik kijk te weinig naar deze documenten om te onthouden hoe het eruit ziet. Ik vraag hem om hulp bij het lokaliseren van het document, maar hij weigert mij te helpen. Hij zegt: “Als je niet weet hoe het is, neem dan gewoon de bus.” Ik probeer hem ervan te overtuigen mij te helpen, maar zonder succes. Ten slotte zoek ik op mijn smartphone hoe het document eruit ziet en zoek het document vervolgens op in de papieren die ik bij de hand heb. Kortom, zijn houding was echt onprofessioneel. De tweede persoon aan de inspectielijn was echter vriendelijk en gaf mij advies over hoe ik een probleem met mijn voertuig kon oplossen.
Fabienne RoelensFabienne Roelens
07:31 21 Feb 24
René BadartRené Badart
09:40 20 Feb 24
Onvriendelijke locatie, lang wachten ondanks afspraak, overdreven prijs met toeslagen en binnen 10 maanden geen auto meer!!!
Nataliya GNataliya G
16:14 11 Jan 24
Kaplan SirinKaplan Sirin
11:30 11 Jan 24
Afspraak gemaakt voor 11:00 uur, arriveerde om 10:35 uur....het is 12:30 uur en nog steeds aan het wachten!!Wat heeft het voor zin om een ​​afspraak te maken?Personeel niets te zeggen.
C AC A
13:51 10 Jan 24
Vriendelijk personeel
L. D.L. D.
13:49 10 Jan 24
Uitgevallen vanwege 1 zogenaamd slecht afgestelde koplamp terwijl het voertuig (4 jaar minder dan 35.000 km) uit onderhoud komt en veel meer gedegradeerde of verouderde voertuigen zonder problemen passeren...
tatu Wa tatutatu Wa tatu
19:34 06 Jan 24
Sam YSam Y
17:10 01 Dec 23
Karim PschycozeKarim Pschycoze
13:08 30 Nov 23
Afspraaktijden worden niet gerespecteerd
Kit SainsburyKit Sainsbury
11:28 30 Nov 23
Net als bij andere beoordelingen kwam ik 15 minuten te vroeg aan voor mijn afspraak om 11.30 uur. Het is nu 12.30 uur en ik sta niet eens vooraan in de rij. De rij was in beweging en stopte plotseling al een tijdje, dus ik kan alleen maar aannemen dat het een van de beroemde koffiepauzes was die anderen hebben genoemd. Wat een grap.
Sam W.Sam W.
11:12 29 Nov 23
Ik heb een vraag voor degenen die een goede kennis hebben van automechanica. En ook met betrekking tot de geldende regelgeving:Ik slaagde voor de technische keuring en de eerste inspecteur vroeg mij om het gelijkvormigheidsattest en de verzekering voor de auto. Is dit ter beoordeling van de klant of gebeurt dit systematisch? Omdat mij dat nog nooit eerder is gevraagd. Ik heb de documenten voorbereid, maar hij heeft niet contact met mij opgenomen. Hij merkte vervolgens op dat een strijkbeurt noodzakelijk was omdat hij het conformiteitscertificaat niet had overgelegd?Is het gebruikelijk dat ze niets zeggen om een ​​fout op te merken die wij pas na betaling opmerken? Dus zonder enige mogelijkheid om het op dit moment te corrigeren?Als een controller ons dan vertelt dat dit of dat ding “defect” is, hoe kunnen we daar dan zeker van zijn? De tweede controller nam de moeite om het uit te drukken toen hij het opmerkte, dus ik was niet verrast, maar ik wist niet zeker of het defect was. Zou het een perceptie kunnen zijn? En is het, afgezien van het ondergaan van een technische keuring en het als een schaap afrekenen aan de kassa, mogelijk om een ​​zekere transparantie te verkrijgen?De agenten waren amorf zonder agressiviteit, maar met een beslissingsmacht die mij te groot voor hen lijkt.Zijn er talloze getuigenissen over een gebrek aan transparantie en integriteit? Zijn controleagenten bijvoorbeeld onderworpen aan quota? Of bonussen?Zijn er officiële cijfers van technische controlecentra om het aantal strijkbeurten te kwantificeren dat van het ene centrum naar het andere nodig is om na te gaan of de controles mogelijk vertekend zijn?Wat de receptie betreft, dit is typisch voor het lagere personeel dat wordt ingezet om dit soort functies te vervullen. Onvriendelijk, nerveus en de behoefte om op mensen neer te kijken om zich waardevol te voelen in een baan die een emotioneel en ellendig leven vult. Het probleem is niet de incompetente persoon die in deze positie wordt geplaatst, maar de instelling die professionele ruimtes promoot die uitsluitend gericht zijn op winstgevendheid, voor zover technische controle verplicht is. Het is dus een plaats van machtsmisbruik, beheerd door personeel met een vrij laag geweten. Dus een beetje baas-"mentaliteit", en een frustratie die ze moeten ventileren door onvriendelijk te zijn en mogelijk mensen te irriteren om om een ​​of andere gekke reden terug te komen.
Akram TitaAkram Tita
07:22 29 Nov 23
Om dit te voorkomen, toont het team arrogantie; elke keer wordt mij de controle geweigerd vanwege kleine details. Het is beter om naar Vlaanderen te gaan, daar is de ontvangst aangenamer.
Horst PilgerHorst Pilger
06:34 18 Oct 23
De servicenormen op deze plek zijn gewoon afschuwelijk. Zelfs als men om 08.30 uur op tijd op een afspraak arriveert, bestaat het risico dat men 45 minuten of langer moet wachten, simpelweg omdat al het personeel verdwijnt voor een koffiepauze. Om 8.30 uur!!De controles zijn zeer streng, voor één ontbrekende gloeilamp is een 2e bezoek vereist, in theorie in een "fast lane", maar ter gelegenheid van mijn 2e bezoek vandaag was de fast lane "gesloten" vanwege "werken" en een gemelde " tekort aan personeel".Ik weet niet zeker hoe andere controlecentra werken, maar vermijd deze als je kunt!
Richard PhilippeRichard Philippe
14:16 17 Oct 23
Ze zijn vriendelijk, meer niet, maar de wachttijd is veel te lang!! Uiteindelijk zijn afspraken nutteloos. Ik had een afspraak om 15.00 uur, ik was er om 14.30 uur en ik kwam om 16.00 uur langs... Het is te veel...
nadi mohamednadi mohamed
09:19 17 Oct 23
Verzamelen om 17.00 uur, aankomst 17.00 uur, vertrek technische keuring 18.25 uur...
TitiTiti
14:55 15 Oct 23
stephane gregoirestephane gregoire
07:57 15 Oct 23
Afspraak gemaakt om 11.00 uur, vertrek om 14.15 uur. 3 uur wachten. Wat heeft het voor zin om een ​​afspraak te maken? Nul punten, om te vluchten
Khaled OwayidKhaled Owayid
11:14 01 Sep 23
Michaël DobritchMichaël Dobritch
06:51 01 Sep 23
Renaud MARCHALRenaud MARCHAL
06:51 31 Aug 23
het is niet eens een ster waard... wat een zielige service... Ik denk dat training voor het personeel in "time management", "werkefficiëntie" en vooral "klantenservice" meer dan noodzakelijk zou zijn... zowel voor de controllers en voor het kassapersoneel!
wimwim
11:30 20 Jul 23
Heel vriendelijk personeel en snel geholpen. Geen ellen-lange wachtrijen zoals in Vlaanderen
Arno StukkensArno Stukkens
18:39 09 Jun 23
Heel slechte ervaring! Kunnen geen Nederlands terwijl wij in een tweetalig land wonen! In Schaarbeek ben ik wel heel professioneel behandeld geweest!
NicoNico
06:21 10 May 23
Slecht georganiseerd. Eerst vinden ze je niet terug in hun afspraken en als je de mail toont mag je doorrijden. Alleen zelf met afspraak moet je de file doen dus wat is het nut van een afspraak nemen?
Marita ScholtsMarita Scholts
18:23 06 Dec 21
Klantenservice is onbestaande. Op verschillende dagen geprobeerd ze telefonisch te bereiken, om steeds langer dan 20 minuten in de wacht te staan zonder dat iemand opneemt... Te vermijden!
trainerken1trainerken1
10:12 20 Sep 21
Heel vriendelijk, behulpzaam personeel.Buiten aan de 5 lijnen (lijn 1 is voor herkeuringen en daar gaat het perfect) blokkeert het fel gezien er eigenlijk maar plaats is voor enkele rijen wagens. Het is onmogelijk om zich bv in lijn 2 (afspraken) te plaatsen omdat je sowieso maar in 2 lijnen kan aanschuiven. Hetzelfde principe voor lijn 2 als voor lijn 1 zou ideaal zijn om zo geen (veel) tijd te verliezen bij een afspraak.
Geert De CockGeert De Cock
14:35 30 Apr 21
De efficiëntie van een Sovjet bureaucratie. Alles gebeurt aan het tempo van een slak. Elk jobje wordt door 2 mensen uitgevoerd. Zelfs na afspraak heeft de keuring meer dan 1 uur geduurd. Ook geen emissietest, wat me verbaasde. De keuring in Vorst is (een beetje) beter.
Tom PintensTom Pintens
09:52 14 Aug 20
Herkeuring van lichten, letterlijk 2 minuten werk moest ook in de 3 uren wachtrij. 50 auto’s en slechts 1 poort open... Echt een verschrikking deze plek.
Kevin AlexanderKevin Alexander
12:11 27 Jul 20
Traag.
js_loader

Voor wie is de autokeuring Anderlecht interessant?

Iedereen die op zoek is naar een autokeuringscentrum in de buurt van Brussel kan hier terecht. Woont u in één van de onderstaande gemeenten of steden dan is dit keuringsstation voor u het meest interessant.

Of bent u vaak op de baan met de wagen dan kan u gemakkelijk een andere professionele of privé afspraak combineren met een bezoek aan deze autokeuring. Bijgevolg is het aangewezen om een online afspraak te maken om op deze manier kostbare tijd te besparen.

Hoeveel kost een bezoek aan de autokeuring?

De basiskeuring van een voertuig kost 38,20€.

Raadpleeg onderstaande knop voor de tarieven van de andere keuringen.

Andere keuringsstations in de Buurt

Bent u vaak op de baan of onderweg naar een andere afspraak? Dan kan het vaak interessant zijn om uw bezoek aan de autokeuring te combineren.

Hieronder vindt u andere keuringscentra in de buurt.

Waar ligt de keuring van Anderlecht?